Wszystkie kategorie
powrót do
Ścieżka PapeLess
szybciej i bezpieczniej
Który podpis
elektroniczny wybrać?
Jakie dokumenty
są wymagane?
Najczęściej wybierane opcje
Rodzaje Kwalifikowanego Podpisu Elektronicznego
Podpis Osobisty – certyfikat z danymi osoby fizycznej (zawiera imię, nazwisko i PESEL (1) wnioskodawcy – niezbędny zestaw danych). Podpis osobisty znajduje zastosowanie we wszystkich w przypadkach, w których stosuje się Podpis Firmowy
Nazywany także podpisem uniwersalnym
lub prywatnym
Podpis Firmowy – certyfikat z danymi osoby fizycznej reprezentującej firmę lub podmiot (imię, nazwisko, PESEL (1) oraz dane organizacji ale także pełnioną funkcję albo wykonywany zawód (2) – (np.: Notariusz, Adwokat, Radca prawny)
Nazywany także podpisem z dodatkowymi danymi
lub profesjonlanym
(1) PESEL jest identyfikatorem uzupełniającym (“PNO”), którego stosowanie ma najbardziej praktyczny wymiar możliwe także jest stosowanie innych identyfikatorów (alternatywnie): „IDC” dla numeru dowodu osobistego wnioskodawcy, „PAS” dla paszportu wnioskodawcy, lub „TIN” dla numeru identyfikacji podatkowej (NIP) wnioskodawcy, uznanego w danym państwie członkowskim.
(2) pole stanowisko ma charakter fakultatywny. Wymaganą informacją jest nazwa organizacji inne dane mają charakter pomocniczy.
Podczas postępowania ustalamy zakres stosowania / przeznaczenie oraz potencjał zmiany
Komponent techniczny
Informacje dla przedsiębiorców. Ceny netto nie zawierają podatku VAT w wysokości 23%
Podpis Mini
Podpis Elektroniczny 2 lata- Podpis na 1 rok (minus) 50 zł netto
- Czytnik Mini w zestawie – port USB (3)
- Zastosowanie: komputer PC / Mac
- Kompatybilny z systemami rządowymi
- Zgodny ze standardami UE
- Uwierzytelnianie – PIN
- Rozwiązanie mobilne
- Rozwiązanie stacjonarne
- Dodatkowe uwierzytelnianie (biometria, komputer – token)
- Łatwe korzystanie zdalne bez przekierowywania portów
- Przy zdalnych połączeniach wymaga VPN
Podpis Standard
Podpis Elektroniczny 2 lata- Podpis na 1 rok (minus) 50 zł netto
- Czytnik Mini w zestawie – port USB (3)
- Zastosowanie: komputer PC / Mac
- Kompatybilny z systemami rządowymi
- Zgodny ze standardami UE
- Uwierzytelnianie – PIN
- Rozwiązanie mobilne
- Rozwiązanie stacjonarne
- Dodatkowe uwierzytelnianie (biometria, komputer – token)
- Łatwe korzystanie zdalne bez przekierowywania portów
- Przy zdalnych połączeniach wymaga VPN
Podpis Simply Sign
Podpis Elektroniczy 2 lata- Podpis na 1 rok (minus) 100 zł netto
- Aplikacja mobilna (Android, IOS)
- Zastosowanie: komputer PC / Mac
- Kompatybilny z systemami rządowymi
- Zgodny ze standardami UE
- Uwierzytelnianie – PIN
- Rozwiązanie mobilne
- Rozwiązanie stacjonarne
- Dodatkowe uwierzytelnianie (biometria, komputer – token)
- Łatwe korzystanie zdalne bez przekierowywania portów
- nie wymaga VPN przy połączeniach zdalnych (wystarczy udostępnienie ekranu np. przez aplikację: TeamViewer lub Skype for Business)
(3) tradycyjny port USB typu A w przypadku korzystania z komputerów posiadających port USB typu C
konieczna jest przejściówką (niedostępna w zestawie)
Wybór okresu ważności podpisu elektronicznego
1 Rok
2 lata
Postępownie w sprawie wydania (ścieżka)
Tradycyjne – postępowanie oparte na dokumentacji papierowej (umowa, załącznik, oświadczenie osoby potwierdzającej tożsamość)
Czas realizacji: 45-60 min
PaperLess – postępowanie realizowane w pełni elektroniczne (złożenie podpisu biometrycznego pod elektronicznym oświadczeniem)
Czas realizacji: 10-15 min
Czas oczekiwania na wydanie
Do 7 dni roboczych od dnia zarejestrowania kompletu przesłanych dokumentów (4)
do 24 godzin od otrzymania wniosku (97% wydań jest realizowanych w godzinach 8-12 dnia następnego)
do 30 min od momentu przekazania wniosku (dla postępowań realizowanych w godzinach 8-14)
(4) rozpoczęcie przetwarzania dokumentów w CERTUM jest zależne od wielu czynników takich jak: pora realizacji postępowania, podjęcie przesyłki przez kuriera, czas dostarczenia dokumentów do CERTUM oraz rejestracja w systemie obiegu dokumentów (przewidywany czas realizacji od 2 do 3 dni od momentu postępowania). Realny termin uzyskania podpisu realizowanego w trybie standardowym wynosi 12-14 dni kalendarzowych.
W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu
71 300 12 00
Wymagane dokumenty